חוק של הקונטרסט

חוק של הקונטרסט

חוק של הקונטרסט זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתם רוצים ללמוד בתור מעצב. לא משנה מעצב גרפי, מעצב אתרים, או בכלל מעצב פנים. בכל סוג של עיצוב אתם רוצים למשוך את תשומת הלב של הלקוח. על מנת לגרום ללקוח להסתכל על מה שאתם רוצים להראות לו, צריכים לפזר ולמקם אובייקטים בהתאם לחוק של קונטרסט.

אנימציה

  • 1.אנימציה. אנימציה נחשבת לסוג הקונטרסט קונטרסטי ביותר. מתקופת הזמנים הקדומים של אנשים ראשונים, בשביל לשרוד אדם קדמון היה חייב לשים לב קודם כל לדברים שזזים. זה היה עניין של חיים ומוות. כי אם מהיער הייתה קופצת איזה שהוא חיה לטרוף אותו,הוא היה חייב להגיב מהר.

‏צבע

  • 2. ‏צבע. צבע זה דבר קונטרסטי שהולך אחרי אנימציה.האם מעצב עיצב עיצוב בשחור לבן ומשהו בצבע אדום פתאום בולט, העין ישר מסתכלת לנקודה הזאת. כנראה שזה נובע כמעט מאותם סיבות. בזמנים קדומים אנשים היו חייבים לחפש פירות יער. ככה אנחנו התרגלנו להסתכל קודם כל על הדברים שבולטים יותר.

‏גודל

  • 3. ‏גודל. גודל הולך אחרי הצבע מבחינת הקונטרסט. אם אובייקט אחד יותר גדול מהאחרים העין שלנו תסתכל עליו קודם כל. אבל אם יש מישהו זז ברקע או בצבע כתום בולט העין תסתכל לשם לפני הכל.

מירכוז

4. ‏מירכוז. אם כמה אובייקטים ממוקמים ביחד ואחד מהם בצד. המוח ישר מרגיש שמשהו לא בסדר ומסתכל לשם. אבל קונטרסט לפי המירכוז הוא הכי שולי מהשאר.

אחרים

  • 5. קיימים גם עוד כמה סוגים של קונטרסט שפחות פופולריים. קונטרסט לפי השיפוע וקונטרסט לפי הצורה לא כאלה בולטים לכן בעיצוב לא הרבה משתמשים בהם.

 

דילוג לתוכן