רביעי תזרים המזומנים ומיתוג

רביעי תזרים המזומנים ומיתוג

רביעי תזרים המזומנים ומיתוג. מה משותף? ספרו של רוברט קיוסאקי "רביעי תזרים מזומנים" ואיך זה קשור למיתוג. רובינו קראנו או שמענו על הרב מחר האגדי "רביעי תזרים המזומנים" מעט רוברט קיוסאקי, ואם מישהו לא מכיר, אני אספר על הספר בקצרה. הספר מספר על 4 שיטות להרוויח כסף. שכיר, עצמאי, בעל עסק, ומשקיע.

שלב ראשון "שכיר"

כאשר בן אדם (נקרא לו מוטי) מתחיל את דרכו באיזה שהוא תחום מקצועי (מעצב, איש מזגנים, ספר וכו' ) הוא הולך לעבוד בתור שכיר. גרפיקאי בבית דפוס, ספר במספרה או עוזר מתקין בחברת מזגנים. יכול להיות שהוא עבר איזו הכשרה מינימלית של קורס או עשה תואר אקדמי באוניברסיטה. או יכול להיות שהוא התחיל לעבוד וללמוד שם מאפס. בכל מקרה למוטי אין ניסיון בתחום והוא צריך ללמוד. ככל שהזמן עובר, מוטי לומד את התחום וצובר ניסיון. הוא מרגיש שיכול לעבוד בעצמו ופותח עסק עצמאי. זה מה שאפשר לקרוא לזה "עובר שלב" משכיר לעצמאי.

שלב השני "עצמאי"

במקרה הזה מוטי כבר עובד בבית דפוס משלו, מספרה משלו, או שמתקין מזגנים בעצמו. זה דורש הרבה יותר אחריות אבל גם הכסף שהוא מרוויח הוא שם בכיס של עצמו ולא של בעל הבית. עובר זמן ומוטי מבין שהוא יודע לעשות את העבודה טוב מכולם והגיע הזמן להתרחב.

שלב שלישי "בעל עסק"

הוא פותח עוד סניפים, מגייס ומלמד אנשים חדשים לעבוד בעסק שלו לפי השיטה שלו. זה מה שנקרא עובר שלב מעצמאי לבעל העסק.

שלב רביעי "משקיע"

גם פה נהיה יותר אחריות ולפי כך יותר כסף הוא שם בכיס.
עובר זמן ומוטי הרוויח הרבה כסף והוא מחליט להתחיל להשקיע. הוא קונה נדל"ן\מניות ומשקיע בכל מני דרכים וככה מכפיל את הכסף שיש לו בלי לעבוד. הוא עבר שלב מבעל עסק למשקיע.
אז איך מיתוג קשור לכל הסיפור הזה?

מה זה בעצם המיתוג?

קודם כל אנחנו צריכים להבין שמיתוג זה – דרך להטמיע מסרים ועקרונות של המותג בתת מודע של הלקוח באמצעות תקשורת חזותית. נגיד אני קונה שואב אבק Xiaomi בגלל שאני יודע שהם מייצרים מוצרי חשמל איכותיים במחירים נוחים. איך אני יודע את זה? היו לי טלפונים של Xiaomi והם עבדו טוב. כאשר אני רואה בפרסומות של שואב אבק לוגו של Xiaomi וסגנון של הפוסטים מזכיר לי את השפה עיצובית אחידה שאני גם פוגש בפרסומת של הטלפונים של Xiaomi, זה גורם לי להרגיש ביטחון. אני יכול להיות רגוע שאני אקבל מוצר טוב במחיר נמוך. "מוצר טוב במחיר נמוך" זה המסר ועיקרון של חברת Xiaomi.

הם עשו עבודת אופיין ומיתוג מעולה והצליחו להטמיע בתת מודע שלי את המסר שלהם. אם אני רוצה לחוות את החוויה של "לקנות מוצר חשמלי טוב ולא יקר" אז Xiaomi זאת הבחירה שלי. אבל לא תמיד אני רוצה לחוות את החוויה הזאת. לפעמים אני רוצה להראות מיליון דולר. להתלבש ככה שכולם יחשבו שאני מיליונר. אז אני קונה בגדים של פייר קרדן או טומי הילפיגר וחווה את החוויה. למה דווקא בחרתי בפייר קרדן ולא קאסטרו? בדיוק בגלל אותה סיבה. פייר קרדן הטמיעו בתת מודע שהם המותג היוקרתי. וקאסטרו ממתגים את עצמם כבגדים אופנתיים במחיר נגיש.

למה חשוב לבנות מיתוג מהתחלה?!

לכן כשבא אלי לקוח (אותו מוטי) ואומר להתחיל לבנות לו אתר לעסק של טכנאי מזגנים. אני ממליץ להתחיל מהמיתוג. אני שואל את אותו מה הערכים ועקרונות שאתה מביא עם העסק שלך? מה המסרים שאתה רוצה לשדר ולהטמיע בתת מודע של אנשים? אני חייב לדעת את זה בשביל לבנות למוטי קו עיצובי מסוים. זה יכול להיות סגנון יותר רשמי, או שלהפך יותר מצועצע. יכול להיות שאנחנו רוצים לשדר איכות אבל במחיר בהתאם, או שלהפך להדגיש שזה נגיש לכל כיס.

כמובן אנחנו חייבים לעבור על המתחרים של מוטי ולראות איך הם מייצגים את עצמם. כדי לצבור רעיונות ולהבין איזה עיצובים מקובל לעשות בנישה של אנשי מקצוע. אנחנו בונים לוגו, פלטת צבעים, סט פונטים, פאטרנים ואלמנטים תומכים. אחרי שכבר בנינו את הקו העיצובי, אנחנו יכולים לעבור לבניית אתר, כרטיס ביקור וכל דבר פרסומי אחר. מה שחשוב שכאשר מוטי יעבור שלב מעצמאי לבעל העסק אנשים יזההו אותו. אנשים יראו אותם צבעים, אותו סגנון ואותה שפה העיצובית.

מה קורה כאשר רוצים להתרחב?

ואם הוא מחליט לפתוח סניפים בערים אחרות אנשים כבר מכירים את המוצר שהוא מספק. זה מוטמע בתת מודע של הלקוחות הפוטנציאליים שרוצים לקבל את השירות שלו.
אני גר במרכז ראשון לציון. יש לי בשכונה 3 פיצריות שמוכרים פיצה ב-30₪. "פיצה שמש" ועוד כמה. אבל כאשר אני בא לבאר שבע ורוצה לאכול משהו טעים ובזול, אני בא לכיוון הלוגו הגדול של פיצה שמש. אני מרחוק מזהה את הצבעים שלהם. הם עשו עבודה טובה של אפיון ומיתוג. הם יכולים להמשיך לפתוח סניפים בכל הארץ כי כולם כבר יודעים ש"לאכול בזול, אבל גם טעים" זה המסר של פיצה שמש שמוטמע אצלנו בתת מודע. אז בגלל זה רביעי תזרים מזומנים ומיתוג קשורים אחד לשני.

דילוג לתוכן