איך לעצב פוסט לפייסבוק מוצלח

עיצוב פוסט לסושיאל מוצלח זאת משימה שקשה מאוד לבצעה. קשה אפילו לספר על זה אבל אנחנו ננסה.

כאשר מבקשים מהגרפיקאי לא מנוסה לעצב פוסט לסושיאל הוא בדרך כלל לא יודע ממה להתחיל. אני עבדתי בתור מעצב סושיאל הרבה שנים ולכן יצרתי שיטה לעצב את הפוסט לפיסבוק מוצלח. עיצוב פוסט לסושיאל זה לא משהו אבסטרקטי, זאת לא יצירת אמנות, אלא פיתרון לחשוף את העסק או שירות ללקוח בצורה שיווקית. בגלל זה יש כמה חוקים שעדיף לא לחרוג מהם.

חוקים של עיצוב פוסטים לסושיאל

פוסט חייב:

  • לתפוס את תשומת הלב
  • לעניין
  • להעביר את המסר
  • ואז להניע לפעולה

תוכן של הפוסט (שזה תמונה, מלל והסבר) חייבים להיות באיזון.

מלל

עדיף קודם כל להתחיל מהמלל. מלל זה המסר שקובע במה בדיוק אנחנו נמלא את הפוסט. מסר חייב להיות קצר וקולעה. במשפט אחד או כמה מילים אנחנו חייבים להסביר מה לקוח מקבל מהמוצר/שירות שלנו. אפשר גם להוסיף הסבר קצר למקרה אם הגולש פוטנציאלי התעניין במלל אבל לא הבין עד הסוף. כאשר יש לנו מלל והסבר אנחנו יודעים איזה שטח של הפוסט הוא יתפוס וככה אנחנו יודעים איפה למקם את האילוסטרציה. הכי טוב למקם את המלל והסבר בפינה עליונה ימנית בהתאם לחוק של שלישיות. אפשר גם למקם מצד שמאל אבל זה פחות טוב מכיוון שישראלים רגילים לקרוא מימין לשמאל.

אילוסטרציה

אילוסטרציה חייבת להיות בולטת שהגולש לא יוכל לעבור בלי לשים לב. מצד השני היא אמורה להיות לא צועקנית מדי שלא תתעצבן אותו. במידה ומעצב שולט טוב בפוטושופ (ויש לו זמן), אפשר לעצב איזה שהיא פוטומניפולציה מגניבה עם שילוב של המוצר וסיטואציה. אם אנחנו מוכרים משקה אנרגיה אז אפשר לעצב אילוסטרציה כזאת: מתאגרף מחזיק את הפחית עם מסר "המקור לאנרגיה שלך הוא…". אם אנחנו מוכרים רהיטים אז אפשר לעצב כמה ספות כורסאות בערימה אחת עם המלל "לרהט את כל הבית במקום אחד". פה הכל תלוי ביצירתיות של המעצב. לפעמים לא צריך לעבוד קשה ואפשר פשוט למצוא את האילוסטרציה מתאימה במאגרי תמונות כמו Shutterstock או fŗeepik.

רצוי גם שהרקע תהיה עם הצבעים בולטים שאפשר גם להוריד מהסטוק. בפינות ריקות אפשר למקם אינפורמציה משנית כמו לוגו, טלפון או כתובת. הכל תלוי במקרה ספציפי. העיקר להיות יצירתיים ולא לעצב פוסט משעמם. פוסט צבעוני וקריאטיבי ימשוך את העין של הגולש ויגרום לו להתעניין במוצר. מוצר טוב שמיוצג בפוסט בצורה מקצועית פשוט חייב להצליח.

דילוג לתוכן