איך ליצור קמפיין מנצח

איך ליצור קמפיין מנצח

איך ליצור קמפיין מנצח זה הנושא שעליו אנחנו נדבר במאמר זה. אם אתם רוצים ליצור קמפיין פרסומי לעסק, לפני הכל אתם חייבים לעשות אפיון. לעשות אפיון – זה אומר לעשות מחקר מתחרים ולהגדיר חוזקות של העסק. אתם צריכים לעשות את זה על מנת להדגיש את היתרונות האלה בהמשך בעיצובים שלכם. צריך גם להבין מה העקרונות והערכים של העסק ולשדר אותם דרך השפה העיצובית. יצירת שפה עיצובית זה תהליך סופר חשוב שצריך לבצע בתחילת יצירת המיתוג. לוגו, צבעים, פונטים ואלמנטים נוספים חייבים להיות מוגדרים מהתחלה.

בואו ניקח כדוגמה לקוח – "חנות רהיטי יוקרה מעוצבים". בשלב הראשון בנינו ללקוח שפה עיצובית. בשלב השני הבנו מה העקרונות של המותג ובמה הוא יותר טוב מהמתחרים. חנות הרהיטים שלנו מוכרת רהיטים מעוצבים. רהיטים אלה עשויים מעץ מלא ורק מחומרים איכותיים. העיקרון של המותג זה – "למכור רהיטים יוקרתיים במחיר בהתאם". במה החנות שלנו יותר טובה מהמתחרים? התשובה היא: באיכות ועיצוב ייחודי. פה קיבלנו את הרעיון לקמפיין ראשון. קמפיין ראשון נעשה על בסיס זה. בשפה מקצועית זה נקרא USP (unique, selling proposition).  בקמפיין זה אנחנו ניצור פוסטים, סרטונים ובאנרים מינימליסטים בהתאם לקו העיצובי של המותג. צריך גם לחשוב על מלל יצירתי כמו "לרהיטים שלנו, איכות ללא תחרות" או "תעצב לעצמך חיים איכותיים". וככה ממשיכים לקדם ולפרסם את העסק.

קיימים עוד כמה דברים שלקוחות מחפשים שעליהם גם אפשר להתבסס כאשר עושים קמפיין חדש:

פתרון

פתרון. אתם צריכים לתת ללקוחות מוצר שיפתור את הבעיה שלהם. את הכאב שלהם.

קלות בשימוש

קלות בשימוש. אנשים בדרך כלל עצלנים ותמיד מחפשים בדברים שקל להשתמש בהם.

הוכחה חברתית

הוכחה חברתית. לקוחות רוצים לדעת שמישהו כבר אישר את המוצר שלכם ואפילו נהנה ממנו.

ההיגיון

ההיגיון . אנשים מעדיפים לקנות משהו שנשמע הגיוני. מוצר שמצדיק את המחיר אבל במבצע.

ייחודיות

‏ייחודיות. אתם צריכים להכיר את קהל היעד שלכם ולהתאים את המוצר לרצונות של הלקוח הספציפי.

תהליך

תהליך ייצור מקצועי. לקוחות רוצים לראות את תהליך הייצור של המוצר שלכם ולדעת שאתם יודעים מה אתם עושים.

‏הצדקה לכסף שלהם

הצדקה לכסף שלהם. הלקוחות שלכם רוצים לראות שהם מקבלים יותר ערך תמורת כסף שהם משלמים.

הבנה

‏הבנה. אנשים חייבים להבין על מה הם משלמים, אחרת הם חוששים מהעסקה.

‏שירות מקצועי ואדיב

‏שירות מקצועי ואדיב. כאשר לקוח בוחר במוצר שלכם על פני המוצר המתחרה הוא בוחר בחוויה מסוימת. שירות אדיב ומקצועי זה בהחלט עניין חשוב בתהליך של יצירת חוויה חיובית.

ערך מוסף

‏ערך מוסף. תמיד כיף לקבל "אקסטרה" תמורת אותו כסף. ולפעמים בונוס קטן שאתם נותנים גורם ללקוח לבחור בכם על פני המתחרים שלכם.

ביטחון

‏ביטחון. חברה שנותנת אחריות לשירותים שלה גורמת ללקוח להרגיש בטוח.

איכות

איכות. לא כולם מחפשים דווקא מחיר הכי זול. יש אנשים שמוכנים לשלם יותר על המוצר אם הוכחתם להם שהוא איכותי.

ניסיון

ניסיון. לקוחות חוששים מלעבוד עם חובבנים. ברוב המקרים הם יעדיפו לשלם יותר אם תוכיחו שיש לכם ניסיון בתחום.

רוגע

רוגע. אנשים מחפשים לרכוש את המוצר שהם רגילים אליו, או מוצר שמזכיר להם את מוצר המוכר. אנשים מפחדים מאי-ודאות ולכן לא תמיד מחפשים לחוות חוויה חדשה. ברוב המקרים הלקוחות שלכם יעדיפו פשוט להיות רגועים בתהליך.

 

אלה הדברים שלקוחות מחפשים לפני שהם מחליטים לשלם לכם. על בסיס של הדברים האלה אפשר ליצור "USP" ואז לבנות קמפיין מוצלח. מוצר טוב עם קמפיין איכותי פשוט חייב לנצח. עכשיו אתם יודעים איך ליצור קמפיין מנצח.

דילוג לתוכן