תשתמש באינפורמציה בשכל

תשתמש באינפורמציה בשכל

תשתמש באינפורמציה בשכל כל יום, כל שעה ,כל דקה. היום ב-2022 אנחנו חיים בשפע. יש הרבה אפשרויות, הזדמנויות, ויש הרבה אינפורמציה. הוכיחו שנכון להיום כמות האינפורמציה מכפילה את עצמה פי 2 כל חצי שנה. זה אומר שכמה לא נרצה להספיק הכל. אנחנו פשוט לא נצליח פיזית. זה אומר שכאשר אנחנו בוחרים במה לעשות. בוחרים מה ללמוד, איזה סרט לראות או איזה ספר לקרוא – אנחנו חייבים להיות בררנים.

היום ב-2022 יש הרבה זבל אינפורמציוני. פרסומות, סדרות מטופשות וחדשות. לדעת שבחורה נאנסה באילת או שזוגות צעירים לא יכולים לקנות דירה בישראל לא ממש משפר משהו בחיינו לטובה. זה מה שנקראה זבל אינפורמציוני. אבל רובינו מתמקדים בכל החרא הזה שלא קשור אפילו אלינו. מתעסקים בשטויות במקום להתמקד במשהו באמת משמעותי. משהו שתלוי בנו. משהו שאנחנו יכולים לשנות ולשפר את המציאות שלנו לטובה.

במקום לראות כמה אנשים חולים ומתים כל יום, אפשר פשוט לחפש אינפורמציה על "מה אנחנו יכולים לעשות על מנת להיות בריאים". במקום לראות עד כמה מצב גרוע עם הדירות לזוגות צעירים בארץ עדיף להתחיל לחפש את האינפורמציה על "איך לקנות דירה בארץ". תמיד אנחנו צריכים לשאול את עצמנו "האם האינפורמציה הזאת תהיה רלוונטית בעוד 10 שנים?". ואם תשובה היא "לא", אז רוב הסיכויים שזה זבל אינפורמציוני שרק עושה אשליה של חשיבות.

דילוג לתוכן