איך לבחור שם לעסק

איך לבחור שם לעסק.

איך לבחור שם לעסק כאשר אנחנו בוחרים שם לעסק חשוב להבין שזה מפגש ראשוני של הלקוח הפוטנציאלי שלכם אם העסק שלכם. שם העסק או שם המוצר מעביר עולם שלם של תחושות, ערכים ומסרים שיווקיים במילה אחת או שתי מילים בודדות. חשוב להתאים שם העסק לקהל היעד ולענף שאתם פועלים בו. האם זה נשים, גברים, ילדים או לקהל דוברי אנגלית.
בשנים האחרונות יש נטייה לקרוא לעסקים בשמות באנגלית. זה נכון שאותיות באנגלית משדרות יותר סטייל ויוקרה, אבל אם בחרתם שם באנגלית (והוא פונה לקהל ישראלי) עדיף להוסיף סלוגן בעברית שישקף בכמה מילים את התחום שאתם עושים ללקוח ישראלי הממוצע. יש מותגים שיותר יתאים להם שם בעברית. אלה שמשדרים צליל או ביטוי מקומי או שורשי. לדוגמה חומוס אחלה או חומוס צבר. שם כזה יעשה חיבור לקהל היעד.


עסק של אדם אחד או חברה גדולה?

האם המוצר או שירות שאתם עומדים לספק נשען על כישרון ייחודי שלכם רצוי מאוד שהשם יהיה שיזור עם השם שלכם. זה גם יעזור למצוא אתכם בגוגל.
חייבים לבדוק שהשם לא תפוס. שמות טובים בדרך כלל תפוסים.אז בודקים דרך הגוגל ובאתר רשם החברות האם שם פנוי. במידה והכל בסדר קונים דומיין ומתחילים לעבוד.

הרי כאשר אנחנו שואלים את עצמנו איך לבחור שם לעסק. אנחנו שואלים את עצמנו מה זה ההצלחה בשביל העסק שלנו. מה זה אומר "להצליח" בשבילנו? אם אני רוצה למכור יותר מוצרים או שחשוב לי לתת שירות הכי טוב ללקוח הפוטנציאלי. איך לבחור שם לעסק זה לא כזה פשוט. חייבים להבין מי הלקוחות שלנו ומה הצרכים שלהם. אחרי שהבנו את זה זה נהיה יותר קל לנו לחשוב על השם. לפעמים קשה להבין מי הלקוח ומה אנחנו רוצים לתת לו.

במקרה הזה צריך לעשות משהו ניטרלי שיתאים לכל דבר. לדוגמה זה יכול להיות משהו מינימליסטי וקצר. איזה שם שלא אומר כלום אבל מצד השני נוכל לפרש את זה איך שבא לנו. שם אבסטרקטי זה פטרון לכל עסק אבל חשוב לזכור ששם שנתנו מהתחלה ילך איתנו לאורך כל הדרך. ואחרי שהצלחנו לפרסם את העסק וליצור מאגר לקוחות לעשות ריברנדינג יכול להיות קשה.

דילוג לתוכן