קומפוזיציה בעיצוב גרפי

קומפוזיציה

קומפוזיציה בעיצוב גרפי

קומפוזיציה בעיצוב גרפי זה מכלול של כמה היבטים שדכם מעצב מציג את העיצוב. במאמר הזה אני מתייחס לבניית קומפוזיציה בעיצוב גרפי אבל בגדול זה תקף גם לסוגים אחרים של העיצוב. יכולת לבנות קומפוזיציה נכונה זה הגורם המרכזי שמבדיל בין מעצב מנוסה למעצב מתחיל. מעצב מקצוען יודע לבנות קומפוזיציה נכונה ומאוזנת ומעצב חובבן בדרך כלל אפילו לא יודע ממה להתחיל את העבודה על העיצוב. לא כל כך משנה האם אנחנו מדברים על עיצוב פוסט לפייסבוק, באנר לאתר או פלייר.

איזון

חומר

דבר ראשון שצריכים להבין זה איזה חומר יש לנו לעבוד איתו. איזה כמות טקסט יש לנו ומה צריך להדגיש. האם יש לנו לוגו (שחייב להיות בעיצוב), תמונות שאנחנו (צריכים להשתמש בהם) או שפשוט יש לנו יד חופשית. אחרי שסגרנו את העניין של חומר והבנו כמה אלמנטים יש לנו, אנחנו מתחילים לחשוב איך אנחנו נמקם אותם.

קומפוזיציה בסיסית פולרויד מסגרתית

קומפוזיציה בסיסית, פולארויד ומסגרתית

ברוב המקרים משתמשים בשלושה סוגי הקומפוזיציה. בסיסית, פולארויד ומסגרתית. בסיסית זה הטקסט בצד שמאל ואילוסטרציה מצד ימין(בעיצובים ללקוחות שקוראים משמאל לימין עדיף להפך). פולארויד זה כאשר האלמנטים ממוקמים מלמעלה כלפי מטה. מסגרתית זה הסוג של הקומפוזיציה שמשתמשים יותר  בעיצובים של פוסטרים ופחות בעיצוב לסושיאל. בסוג הזה אלמנטים ממוקמים בצדדים שיוצרים מסגרת והאלמנט הראשי ממוקם במרכז.

גריד עיצוב גרפי

גריד

בהתחלה עדיף לבנות גריד מסוים שהעיצוב יראה מסודר. כשאני אומר גריד אני מתכוון לרשת מסוימת מבוססת על הקווים שיוצרים עקביות.

קונטראסט

קונטראסט

לתת דגש לאלמנט ולהבליט אותו לפי היררכיה אפשר באמצעות קונטרסט. יש כמה סוגי של קונטרסט. קונטרסט לפי תנועה, לפי צבע, לפי גודל ולפי צורה. לגבי קונטרסט אני מפרט יותר במאמר על הקונטקסט.

סימטריה

אסימטריה

סימטריה ואסימטריה

אלמנטים שווים אנחנו נציג בקומפוזיציה באופן סימטרי. אבל כאשר אנחנו נותנים דגש לאחד האובייקטים אז הוא יתפוס כנראה יותר שטח שזה יוצר הסימטריה.

מרכוז

מרכוז

בכל מקרה הכל צריך להיות מאוזן. הכל צריך להיות מיושר וממורכז לפי הגריד. כאשר מדובר על הבלוק של טקסט אז מרכוז שלו יכול להיות או במרכז, או מימין, או מצד שמאל.

עקביות

עקביות

לפעמים אפשר להוסיף אלמנטים תומכים כמו עלים, דפים או צורות אבסטרקטיות שזה מוסיף עקביות לקומפוזיציה.

קומפוזיציה שטח נקי

שטח נקי

אלמנטים האלה ממלאים את השטח נקי. לא תמיד צריך למלא את השטח נקי אבל אם יש לזה סיבה הגיונית – למה לא.

קומפוזיציה היררכיה

מעצב מקצועי יודע כל ההיבטים של קומפוזיציה בעל פה למשתמש בהם באופן אוטומטי. אבל אף פעם לא יזיק לדעת להסביר על כל הדברים האלה לאנשים שפחות מקצוענים.

 

דילוג לתוכן