מה זה משפך שיווקי

מה זה משפך שיווקי

מה זה משפך שיווקי זה הנושא שנדבר עליו במאמר זה. כל אדם שעובד בתחום שיווק, פרסום או מכירות , שמע על הביטוי "משפך שיווקי". משפך שיווקי הוא הדרך לתאר את התהליך שלקוח פוטנציאלי עובר. מהמצב שהוא לא מכיר את המוצר ועד המצב שהוא רוכש אותו. משפך שיווקי קלסי מורכב מ-4 שלבים:

  1.   מודעות
  2.   עניין
  3.  החלטה
  4.  פעולה

אם נגשים ישר ללקוח ומציעים לו לקנות את המוצר שלנו שהוא לא מכיר. סביר להניח שהסיכוי שהוא ירכוש אותו הוא נמוך. אבל כאשר משווק מקצועי מציג את המוצר ללקוח(שלב המודעות) ומספר על כל היתרונות שלו(שלב של יצירת עניין), גורם הדבר ללקוח להתעניין במוצר. בשלב הזה (שלב החלטה) נשאר רק לשכנע את הלקוח בזה שהוא צריך לבצע את הפעולה (שלב הפעולה) ולרכוש את המוצר. ישנן שיטות רבות וטריקים שיווקיים לעבור כל שלב ושלב, אך סדר הפעולות הוא כזה.

משפך שיווקי למעצבים

את שיטת "המשפך השיווקי" חשוב להכיר לא רק לאנשי מכירות. אלא גם למעצבים שעובדים בתחום פרסום פרינט או דיגיטל. בדרך כלל מעצבים מתחילים לא חושבים על הצד השיווקי של העיצובים שהם מבצעים. לדוגמה: הם מקבלים משימה ליצור פוסט לרשתות החברתיות או באנר. אומרים להם למקם מלל מסוים על התמונה ולהוסיף לוגו של החברה, וזה מה שהם בדיוק עושים בלי להגדיל ראש. במקרה עוד יותר גרוע יכול מעצב מתחיל להוסיף לעיצוב שלו פרטים לא קשורים , שיבלבלו לקוח פוטנציאלי ויסיטו אותו מהמסר העיקרי. מעצב חובבן יכול לעשות את הטקסט יותר מדי קטן ולוגו יותר מדי גדול, צבעים בוהקים מדי, פונט לא קריא לכותרת הראשית או פשוט קומפוזיציה לא מאוזנת. יש טעויות רבות שמעצב מתחיל עלול לעשות כאשר הוא עובד בלי להבין את האסטרטגיה של המשפך השיווקי.
מעצב מומחה שעובד כבר שנים בתחום מבין את העיקרון ויודע שהעיצוב שלו זה לא סתם תמונה אלא כלי שיווקי. מעצב מנוסה יודע שעיצוב צריך קודם כל:

  •  לתפוס את העין
  •  להעביר את המסר
  •  לעניין
  • ואז להניע לפעולה

לכן מעצב שמבין עניין יבנה קומפוזיציה בהתאם. קודם כל הוא יעשה אילוסטרציה בולטת שתופסת את תשומת הלב של לקוח פוטנציאלי. אחרי זה כותרת קצרה ועניינית שמסבירה את ערכו של המוצר. אחרי זה יכול להיות הסבר קצר עם היתרונות של המוצר, ואז כפתור קריאה לפעולה. כתובת או טלפון ליצירת קשר גם הם יכולים להיות אלמנטים של הנעה לפעולה. מעצב טוב משתמש באסטרטגיה של המשפך השיווקי כבר בעיצוב שלו , ובכך מגביר את סיכויי ההצלחה של הקמפיין.

דילוג לתוכן